Sunnur matur / junk food

Kjakansari: FlóvinE

Re: Sunnur matur / junk food

GoymSkrivað hevur Mari II » 03 okt 2011, 16:04

poshbecky segði :altso tað er so simpult...tað er bara fjas, tá ið fólk siga, at tey ikki vita, hví tey eru feit...tey eta ov nógv, og røra seg ov lítið...t.e. tey koyra meira inn, enn tey forbrenna...it´s all simple maths

Tjaa.. så simpelt er det vel ikke. Om det var simpelt, hvorfor er ca 30% av den nordiske befolkning overvektig? For enkelte er det nok snakk om fysiologiske årsaker, eksempelvis stoffskifteproblemer. Eller PCOS, som ofte gjør at man er mer utsatt for fedme. Da kan det sikkert være vanskelig å vite hvordan man skal regulere kosten etter det. Noen blir tykke av medisinering, eksempelvis antidepressiva. Jeg kjenner ei jente som har vært slank hele livet, ufattelig blendende vakker, og p.g.a sykdom ble hun "seendes" overvektig ut. Dvs, det var ikke fett, men enorm vann-oppsamling. Hun fikk et mer eller mindre "måneansikt".. Hun fikk føle på egen kropp hvor store sosiale endringer det vil si å bli møtt som et slankt menneske kontra et tykt. Noen er overvektige fra de er barn av, kanskje fordi foreldre mangler kunnskap og erfaring om fedme. Idag er fokuset på fedme ganske belyst, som forhåpentligvis vil forebygge at kommende barn blir tykke. Barn som har vært tykke vil alltid føre en kamp mot egen kropp, da fettceller er bygget slik at de alltid vil opp til sin max-størrelse. Dvs at de kan tape seg, men på lang sikt vil kroppen sette inn mye "beredskaps"mekanismer for å komme tilbake til den max-vekten den engang hadde. Denne utfordringen kjenner ikke normalvektige til.

Det er mye negativt stigma rettet mot overvektige, at de er dumme, at de er dovne, at de ikke gidder å gjøre noe selv, osv osv. For særdeles mange er fedme relatert til missbruk på samme måte som andre avhengighetsproblemer, eksempelvis narkotika og alkoholisme. I Norge har de gått så langt at de har opprettet et senter for sukker-avhengige. (SEMSA - Senter for Mat-og sukkeravhengighet)

De aller fleste overvektige vet nok kanskje hva som er sundt og usunt, men det kan være langt mellom liv og lære. Alkoholikere flest vet vel sikkert også at det ikke er særlig konstruktivt å drikke for mye. Alikevell klarer man ikke leve opp til det fornuften sier. Jeg er dog ikke en av de som mener alkoholikere kan "takke seg selv". Det er en sykdom. Og det mener jeg også fedme er.

Når det er sagt må selvfølgelig alle ta ansvar for egen kropp og helse, så til syvende og sist er det bare den tykke selv som kan gjøre noe med fedmen. Ingen andre. Akkurat som en diabetiker må lære seg å leve et liv tilpasset diabetesen, må en person med lavt stoffskifte, eller andre årsaker til fedme - lære seg å leve et liv som tar hensyn til det.

Men det var en degresjon. ;)
Mari II

Skrásett/ur: 06 sep 2011, 19:59
Kyn: Dult

GoymSkrivað hevur jimmyjones » 17 okt 2011, 01:06

Jozo segði :
justice_ segði :Annars hevði tað verið eitt gott hugskot til ein forrætning: lidnir ella hálvlidnir rættir, sum eru rætt samansettir, og samstundis kunnu brúkast í samband við at tapa seg. Eri vísur í, at tað hevði borið væl til.
Anyone? 8-)

Allarhelst, men tað er nú ikki tað fólk eta, sum ger at tey tapa seg. Ynskir mann at tapa seg, so má mann røra seg meira. Maturin kemur í aðru røð.

:lol: Orsakið meg, men "not sure if srs"? Makan til idiotiskan pástand skal mann leita longi eftir. Tað er rætt, at tað snýr seg fyrst og fremst um at brenna meiri orku enn ein etur, men um ein vil brenna feitt og ikki vøddar er tað av alstórum týdningi at eta rætt, tvs. nógv protein, lítið av ósunnum feitti og kolhydratum. Maturin er alfa og omega í smb. við feitttap, "at røra" seg kemur í aðru røð.
To enjoy wasting time is not time wasted
jimmyjones

Skrásett/ur: 11 jul 2009, 02:16

GoymSkrivað hevur herman » 17 okt 2011, 04:23

Ja hattar ljóðar sera logikst at man skal "eta minni og røra seg meira" men tey kønu á økinum hava eisini nógvar arðar teoriir. Allar sera simplar fyri ein og hvønn at skilja.
Men eg má siga at tað er ótrúligt at vit í 2011 ikki vit greitt hvat fyri matur man kann eta. Her tonki eg uppá allan hendan "low fat" matin sum man hoyrur um at man skal halda seg frá og sum reklamurnar sigja beint tað mótsætta. Ella við øllum hesum sukurfríða matinum sum er kunstiga søtaður.
Um man fekk sligi fast um man kann eta hendan matin ella ikki um man vil fara niður í vekt. Tað eru so nógvar mótsigandi informatiónir man verur bombaður við hvønn dag.
Tað er ikki so løgi, at tað hepnast fyri so fá, sum veruliga leggja hart út og veruliga vilja tapa seg. Men eftir 2 og 3 vikum tá tey síggja at tey at kalla onki eru farin niður í vekt missa móti.

Eg sá fyri kortum sum eg ikki hevði hoyrt áður, at fyri at forbrenna feitt so má man eta feitt. Hvar ímillum feitt úr mjólkaproduktum eru umráandi, at eta fyri at forbrenna feitt.

Nú vilja polittikarnir "verja" okkum og leggja ein eyka skatt á feitan mat. Aftur her fær man totalt mótsigandi signalir um hvat man skal halda og gera.
Førende eksperter i ernæring og folkesundhed ryster på hovedet af den danske regerings ekstraafgift på mejeriprodukter
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1229548.ece

Eru tey á skeivari leið, sum drekka minimælk, letmælk ella skummet mælk fyri at slanka seg? Skal man heldur skifta yvur til sødmælk?
Eg havi hoyrt nógvar ymiskar meiningar um hvat fyri mjólk er best at drekka. Eitt er so vist at øll kunnu ikki hava rætt.
Alt sum er skriva í hesum inleggi er reinur heilaspuni, og hevur einki við veruleikan at gera. Allir pástandir sum sínast at hava nakra líkheit við veruligar persónar, fyritøkur ella veruligar hendingar er ikki tilætla og er rein og skær tilfeldigheit.
herman

Skrásett/ur: 27 feb 2009, 10:20

GoymSkrivað hevur Mari II » 17 okt 2011, 06:59

Et av prinsippene med "fett-dietten" (viss jeg husker riktig) er at man skal kutte ned relativt mye (alle) karbohydrater. Jeg kjenner folk som har gått på denne dietten og det har fungert fint for et vekttap, men har som de fleste slankekurer resultert til at de har økt i vekt igjen. Jeg har også hørt (nå har jeg ikke sjekket det selv) - at forskning viser at de som går på denne fett-dietten riktig nok kan bli slanke av det, men at det (åpenlyst nok) - ikke er særdeles sundt for hjerte og blodkarr. Så på lang sikt er det ikke å anbefale.

Ketose har også blitt veldig populært på det seneste, som er en tilstand hvor kroppen går inn i ketose, og forbrenner eget fett, ettersom man har fjernet karbohydrat-kildene. (Husker ikke om man kan spise fett, eller bare proteiner. Tror det er bare proteiner man kan spise)

Tror det er veldig vanskelig i det lange løp å "bare" leve på fett-kilder/protein-kilder, og tror det beste i det lange løpet er "normal" kost (ca 60 %karbohydr. 30% fett, resterende protein) - men i moderate mengder. Fysisk trening man liker, og mental trening for å opprettholde motivasjon, samt å omgi seg med mennesker som også ellers lever en sunn livvstil, og kan dra en med på fjellturer og servere sunne gode matretter en hyggelig lørdagskveld med et glass rødvin til ;) Og sist men ikke minst, akseptere at man er den man er og være glad for det. Tror kroniske jo-jo-slankekurer er utrolig ødeleggende for både kropp og psyke. Heller leve med 5-10kg for mye.

Personlig drikker jeg bare melk i kaffen ;)
Mari II

Skrásett/ur: 06 sep 2011, 19:59

GoymSkrivað hevur herman » 17 okt 2011, 07:38

EIn gomul kona sum eg kendi var von at siga at man skuldi eta morgunmat sum ein kongur, døgura sum ein prinsur og náttura sum ein biddari.
Altso eta nógv til morgunmat som metabolisman fór væl ígong beinavegin táð man byrjaði dagin. Og táð man legist um kvøldi skuldi man hava so lítið í maganum sum gjørligt, tí man forbrennur jú ikki nógv meðan man svevur.
Alt sum er skriva í hesum inleggi er reinur heilaspuni, og hevur einki við veruleikan at gera. Allir pástandir sum sínast at hava nakra líkheit við veruligar persónar, fyritøkur ella veruligar hendingar er ikki tilætla og er rein og skær tilfeldigheit.
herman

Skrásett/ur: 27 feb 2009, 10:20

GoymSkrivað hevur SigmundV » 17 okt 2011, 08:24

Hatta ljóðar mikið skilagott. Eg hugsi, at tað vanliga í dag er beint tað øvugta: lítið um morgunin, eitt sindur meira um dagin og nógv um kvøldið. Tað er kanska ikki løgið, at tað legst á síðubeinini, tá magin verður fyltur áðrenn farið verður til songar.
One cannot understand ... the universality of laws of nature, the relationship of things, without an understanding of mathematics. There is no other way to do it. - R. P. Feynman

Sitatið vísir á tann stóra týdning, støddfrøði hevur.
/Sigmund Vestergaard
SigmundV
Kjakansari í Mál, mentan og søga & Tøkni & Ítróttur

Skrásett/ur: 14 okt 2008, 08:16
Staður: Dublin, Írland
Kyn: Maður

GoymSkrivað hevur jimmyjones » 17 okt 2011, 12:19

To enjoy wasting time is not time wasted
jimmyjones

Skrásett/ur: 11 jul 2009, 02:16

GoymSkrivað hevur shooter » 03 nov 2011, 09:32

Jozo segði :
justice_ segði :Annars hevði tað verið eitt gott hugskot til ein forrætning: lidnir ella hálvlidnir rættir, sum eru rætt samansettir, og samstundis kunnu brúkast í samband við at tapa seg. Eri vísur í, at tað hevði borið væl til.
Anyone? 8-)

Allarhelst, men tað er nú ikki tað fólk eta, sum ger at tey tapa seg. Ynskir mann at tapa seg, so má mann røra seg meira. Maturin kemur í aðru røð.

Man tapir seg best við at broyta kostin. At røra seg ger heilt ikki stóran mun. Ongantíð betur man ger bæði.
The accident did not make Manchester United,
Even before Munich, United were the team to beat.
shooter

Skrásett/ur: 14 okt 2008, 17:13

GoymSkrivað hevur infowarrior » 04 nov 2011, 06:59

Havi aldrin hoyrt um at man kann fáa for nógv av vatn.
"Give me control of a nations money supply, and I care not who makes it’s laws." Mater Amschel Rothschild, founder of the Rothschild banking dynasty
infowarrior

Skrásett/ur: 15 okt 2008, 01:22

GoymSkrivað hevur shooter » 04 nov 2011, 08:42

Ov nógv vatn i einum er vandamikid, tí heilin kann hovna av tí, og tað doyr man av. Hinvegin havi eg eisini hoyrt, at um man drekur ov nogv vatn dagliga kann man skola vitaminir o.a gott út við.
shooter

GoymSkrivað hevur shooter » 04 nov 2011, 14:57

Eg havi einki prógv fyri tí, og eg pástóð heldur einki. Bert nakað eg havi hoyrt onkustaðni, men nú bleiv eg klókari.
shooter

GoymSkrivað hevur losurin » 06 nov 2011, 23:17

Eg skal tjekka tað við mineralum og útskoling. Í Sumba hava tey kelduvatn í krananum - og tað smakkar nakað so gott.
The historicity of Christ is as axiomatic for an unbiased historian as the historicity of Julius Caesar. It is not historians that propagate the 'Christ-myth' theories. F F Bruce
losurin

Skrásett/ur: 26 nov 2008, 16:05

GoymSkrivað hevur Queequeg » 07 nov 2011, 10:50

Eg rokni við at sjúkrabeiggin veit hvat hann snakkar um vv mineralum...
Nú við nýggjum eygum!

Hygg: Gudloysi og Kiosk Gudloysi
Queequeg

Skrásett/ur: 13 okt 2008, 15:33

GoymSkrivað hevur tv » 08 nov 2011, 19:14

Okkurt sovorði jú haldið eg, og óansæð, hvat skal ein brúka mineralir til tá saltið ikki er til staðar???
Kroppurin má vera í balansu.
"Lower taxes." Then he adds: "I believe you are thinking of reforming your voting system. Be careful of proportional representation. I give you that as a free tip."
Benjamin Netanyahu til Charles Moore hjá The Telegraph
tv

Skrásett/ur: 19 okt 2008, 02:29
Staður: Tórshavn
Kyn: Maður

Aftur

Aftur til Lívsstílur, heilsa og kynslív

Vitjandi og virknir kjakarar

Kjakarar til staðar her: No registered users