Livskvalitet

Kjakansarar: Ulladukkan, pearls

Re: Livskvalitet

GoymSkrivað hevur daniella » 19 jul 2010, 20:11

Smil segði :
daniella segði :Ja! Eg hugsi eisini um, at eg eri betri fyri enn onnur. Men hví skal elendigheitin hjá ødrum motivera meg? Hvussu skal eg kunna brúka TAD sum nakad positivt? Eg eri takksom fyri nógv í mínum lívi. Og eg kempi eisini, sum eg havi fortalt tær!

Det handler ikke om å la seg motivere av andre sine elendighet, men å la seg forbløffe, prise seg lykkelig, og være ydmyk over alle de ting en tar for gitt, som andre faktisk ikke har.

Eg ERI glad fyri, at eg havi tad, eg havi. Men mær nýtist ikki elendigheitina hjá ødrum fyri at vera glad fyri tad. Og heldur ikki luksusi hjá ødrum fyri at síggja tad, sum eg IKKI havi. Men í og vid, at tú vidgongur, at tad er munur á tí, eg havi og tí onnur ikki hava, so vidgongur tú eisini, at onnur hava okkurt, sum eg ikki havi. Tad er sama snakk! Sært tú ikki tad?

Hetta kjakid er farid heilt av sporinum. Tú fokuserar BARA upp á tad, sum evt. kann uppfatast sum negativt frá mínari sídu.
Og slett ikki upp á tad, sum eg royni at fáa fram.
Fólk hava ikki kúgv longur, men tey byggja hús sum um tey hava! Sitat: Buzz Aldrin Forever
daniella

Skrásett/ur: 13 okt 2008, 08:03
Staður: Århus
Kyn: Kvinna

GoymSkrivað hevur Smil » 20 jul 2010, 07:14

daniella segði :
Smil segði :
daniella segði :Ja! Eg hugsi eisini um, at eg eri betri fyri enn onnur. Men hví skal elendigheitin hjá ødrum motivera meg? Hvussu skal eg kunna brúka TAD sum nakad positivt? Eg eri takksom fyri nógv í mínum lívi. Og eg kempi eisini, sum eg havi fortalt tær!

Det handler ikke om å la seg motivere av andre sine elendighet, men å la seg forbløffe, prise seg lykkelig, og være ydmyk over alle de ting en tar for gitt, som andre faktisk ikke har.

Eg ERI glad fyri, at eg havi tad, eg havi. Men mær nýtist ikki elendigheitina hjá ødrum fyri at vera glad fyri tad. Og heldur ikki luksusi hjá ødrum fyri at síggja tad, sum eg IKKI havi. Men í og vid, at tú vidgongur, at tad er munur á tí, eg havi og tí onnur ikki hava, so vidgongur tú eisini, at onnur hava okkurt, sum eg ikki havi. Tad er sama snakk! Sært tú ikki tad?

Hetta kjakid er farid heilt av sporinum. Tú fokuserar BARA upp á tad, sum evt. kann uppfatast sum negativt frá mínari sídu.

Daniella, jeg fokuserer ikke på deg. Jeg fokuserer på temaene du snakker om. (Som blant annet har vært arbeidsledighet, sykdom og sjalusi.) Men alt hva jeg sier, tar du som et personlig angrep, og opplever det som moraliserende i forhold til hvordan du skal leve ditt liv. Det blir på en måte gjort om til at det handler om deg, selv om det fra min side faktisk ikke handler om deg, men de temaene som blir diskutert. Jeg synes alle som går langtidssykmeldt og ikke arbeider burde fra statens side på en eller annen måte isysselsettes for å føle mål og mestring. (allerede her protesterer du til hvert et ord som blir sagt; du trenger ikke "mål og mestring", du vil ikke ha en "idiot jobb" osv osv) Det blir vanskelig å diskutere generelt, når alt skal dreie seg om deg, og dine private opplevelser.

Mine meninger om livskvalitet, er at man faktisk legger opp endel selv, ut ifra hvilket verdensbilde og hvilke forventinger man har. Forventer man at man skal få alt, blir man alltid skuffet. Forventer man å få mindre, blir man alltid positivt overrasket.

Det er ingen hemmelighet at verden er urettferdig. Men den største urettferdighet er faktisk ikke på vår side av kloden. Det var derfor jeg spurte om du noensinne tenkte på at du har det bedre enn andre. Jeg har vært i de fattigste slumstrøk på philipinene, som er et av de land hvor forskjellen mellom fattig og rik er mest ekstrem. Der har jeg sett barn tigge om penger om natten. Og tro det eller ej, de smiler og ler de også. De har også livskvalitet. Det var dette jeg ønsket å få fram, når jeg skriver at vi forhandsdømmer livskvaliteten til f.eks rullestolbrukere og andre funksjonshemmede gjennom å synes synd på dem. Det skal mye til før jeg synes synd på noen. Det må i såfall skyldes tragedier o.l. Jeg har sett så mange sykdommer og fattigdom, og jeg har sett at de som lever med sykdom og fattigdom kan ha det godt, fordi de selv skaper seg et godt liv. Viss jeg skal tenke på noen som virkelig har det vondt, tenker jeg f.eks på barn som blir brukt til menneskehandel. Senest igår sto det i norske media om 10 guttebarn som var forsvunnet fra norske asyl på 3 mnd. Trolig brukt til menneskehandel. Det er forferdelig. Det er gyselig. Og ja, vi er ufattelig heldige som lever såpass beskyttet og trygt som vi gjør, og vet at våre barn har det varmt, trygt og godt. Det lever barn under krig. Dette er viktig å huske på, fordi det gir perspektiv, og det gir små, usselige problemer, som dårlig syn, dårlig hørsel, at man ikke har alle pengene man ønsker seg - til en bagatell. Ja, en liten fluelort.
Paradise is a state of mind
Smil

Skrásett/ur: 13 sep 2009, 22:00

GoymSkrivað hevur daniella » 20 jul 2010, 17:23

Smil segði :
daniella segði :
Smil segði :

Daniella, jeg fokuserer ikke på deg. Jeg fokuserer på temaene du snakker om. (Som blant annet har vært arbeidsledighet, sykdom og sjalusi.) Men alt hva jeg sier, tar du som et personlig angrep, og opplever det som moraliserende i forhold til hvordan du skal leve ditt liv. Det blir på en måte gjort om til at det handler om deg, selv om det fra min side faktisk ikke handler om deg, men de temaene som blir diskutert. Jeg synes alle som går langtidssykmeldt og ikke arbeider burde fra statens side på en eller annen måte isysselsettes for å føle mål og mestring. (allerede her protesterer du til hvert et ord som blir sagt; du trenger ikke "mål og mestring", du vil ikke ha en "idiot jobb" osv osv) Det blir vanskelig å diskutere generelt, når alt skal dreie seg om deg, og dine private opplevelser.

Mine meninger om livskvalitet, er at man faktisk legger opp endel selv, ut ifra hvilket verdensbilde og hvilke forventinger man har. Forventer man at man skal få alt, blir man alltid skuffet. Forventer man å få mindre, blir man alltid positivt overrasket.

Det er ingen hemmelighet at verden er urettferdig. Men den største urettferdighet er faktisk ikke på vår side av kloden. Det var derfor jeg spurte om du noensinne tenkte på at du har det bedre enn andre. Jeg har vært i de fattigste slumstrøk på philipinene, som er et av de land hvor forskjellen mellom fattig og rik er mest ekstrem. Der har jeg sett barn tigge om penger om natten. Og tro det eller ej, de smiler og ler de også. De har også livskvalitet. Det var dette jeg ønsket å få fram, når jeg skriver at vi forhandsdømmer livskvaliteten til f.eks rullestolbrukere og andre funksjonshemmede gjennom å synes synd på dem. Det skal mye til før jeg synes synd på noen. Det må i såfall skyldes tragedier o.l. Jeg har sett så mange sykdommer og fattigdom, og jeg har sett at de som lever med sykdom og fattigdom kan ha det godt, fordi de selv skaper seg et godt liv. Viss jeg skal tenke på noen som virkelig har det vondt, tenker jeg f.eks på barn som blir brukt til menneskehandel. Senest igår sto det i norske media om 10 guttebarn som var forsvunnet fra norske asyl på 3 mnd. Trolig brukt til menneskehandel. Det er forferdelig. Det er gyselig. Og ja, vi er ufattelig heldige som lever såpass beskyttet og trygt som vi gjør, og vet at våre barn har det varmt, trygt og godt. Det lever barn under krig. Dette er viktig å huske på, fordi det gir perspektiv, og det gir små, usselige problemer, som dårlig syn, dårlig hørsel, at man ikke har alle pengene man ønsker seg - til en bagatell. Ja, en liten fluelort.

Eg VEIT, hvat tú meinar. Havi allatíðina vitað tað.

Eg diskuteri eisini generelt, Smil. Hetta snýr seg ikki um meg persónliga. Men eg brúki meg sjálva sum dømi. Tað finnast onnr, sum eru í somu støðu sum eg.

Hóast eg ikki havi eina millión í kontantum, so smílist eg also eisini. Eg veit útmerkað væl, at tað eru ræðuleikar í verðini. Men eg fái tað hvørki verri ella betur av at vita tað. Tað ger meg ikki meira eyðmjúka. Míni problemir (og problemini hjá teimum, sum líkjast mær) kunnu ikki samanberast við problemini hjá einum gøtubarni í Filippinunum. Tað er eitt høpisleyst kjak.

Míni problemir blíva ikki til eina bagatell fyri tað um tað er kríggj í verðini. Men heldur ikki størri, tí onkur hevur tað nemmari enn eg. Eg havi mínar avbjóðingar í lívinum líka mikið hvussu sørin onnur hava tað. Og tað hevur tú væl eisini.

Men summi hava tað immervæk verri enn eg - og summi hava tað immervæk lættari enn eg! Tað er fakta!
Fólk hava ikki kúgv longur, men tey byggja hús sum um tey hava! Sitat: Buzz Aldrin Forever
daniella

GoymSkrivað hevur Smil » 20 jul 2010, 17:46

daniella segði :Míni problemir blíva ikki til eina bagatell fyri tað um tað er kríggj í verðini. Men heldur ikki størri, tí onkur hevur tað nemmari enn eg. Eg havi mínar avbjóðingar í lívinum líka mikið hvussu sørin onnur hava tað. Og tað hevur tú væl eisini.

jeg tror mange mennesker alt for lett kan få tunnellsyn, og overfokusere på sine egne sykdommer/dårlige økonomi/forferdelige venner/forferdelige mann/kone/familie, dårlige arbeidsplass - whatever. jeg fornekter ikke at mange har det tungt, men hvordan kan det ha seg at en person kan ha en sykdom/dårlig økonomi - og faktisk være tilfreds og ha det godt, (ikke "grenja atla somma tidina") - mens anre gjør nettopp det, grenja grenja grenja..
Smil

GoymSkrivað hevur daniella » 20 jul 2010, 21:23

Whatever, Smil!
daniella

GoymSkrivað hevur daniella » 21 jul 2010, 00:20

Smil segði :
daniella segði :Míni problemir blíva ikki til eina bagatell fyri tað um tað er kríggj í verðini. Men heldur ikki størri, tí onkur hevur tað nemmari enn eg. Eg havi mínar avbjóðingar í lívinum líka mikið hvussu sørin onnur hava tað. Og tað hevur tú væl eisini.

jeg tror mange mennesker alt for lett kan få tunnellsyn, og overfokusere på sine egne sykdommer/dårlige økonomi/forferdelige venner/forferdelige mann/kone/familie, dårlige arbeidsplass - whatever. jeg fornekter ikke at mange har det tungt, men hvordan kan det ha seg at en person kan ha en sykdom/dårlig økonomi - og faktisk være tilfreds og ha det godt, (ikke "grenja atla somma tidina") - mens anre gjør nettopp det, grenja grenja grenja..

Jamen, Smil! Fortell lite gran om deg, da! Hvussu ert tú blivin til tann eviga optimist, tú ert? Hvussu ert tú komin so langt? Come on! Gev mær okkurt gott ráð!

Tú skrivar um fólk sum grenja! Hvussu skal eg annað enn føla meg álopna? Tú pakkar tað inn í, at "tú roynir at diskutera tema." Men tú ert sgu úti eftir MÆR sum persóni! You know it - og tey allarflestu, sum lesa herinni, know it.

Og hvat so um man grenjar onkuntíð? Tú gert tað garanterað eisini! Ongin kann vera so heilagur, sum tú letst at vera. Um tú fortelur mær, at tú aldri grenjar, aldri tekur synd í tær sjálvari, aldri ynskir at hava eitt sindur fleiri pengar millum hendurnar, aldri blívur frustrerað yvir mammu-rolluna, aldri ert ónøgd, jaloux, forbannað yvir okkurt í tínum lívi, sum ikki gongur sum tú vilt, so antin: a) lýgur tú (fyri mær og tínum umgevilsum og ikki minst tær sjálvari), b) ert tú ein totalt lalleglað personasja, sum ikki kennir munin millum shit og kanel og hevur ongar variasjónir í kenslum, c) ert í onkrari sekt, har tú er heilavaskað (mítt skot er Jehova) ella d) elskar tú at bjarga allari verðini, men gloymir at bjarga tær sjálvari!

Eg veit væl, at omanfyristandandi setur meg í eitt ljótt ljós sum einb, sum ikki kann halda sínar kenslur í skakk! Men guess what? I don't give a flying fuck! Tí eg havi all the colors of emotion. Og tú hevur bara ein tjúkkan peikifingur, sum vaksir og vaksir í takt við, at tú viftar runt við honum og roynir at moralisera fólk í hel!

Tú ert dulnevnd! Eg eri ikki! Og eg eri ikki feik - eg tori at leggja kortini á borðið, deila mínar erfaringar, fortelja um meg sjálva - no matter the consequenses. Tú situr handan ein muppet-figur og deilir lúsingar út til fólk, sum ikki er totalt forblindaði av og gleði yvir, at tey ikki eru gøtubørn í Bombay. Show some guts, woman!
daniella

GoymSkrivað hevur daniella » 21 jul 2010, 01:02

Fanin, man stavar illa og hevur nógvar tastifeilir, tá man er illur, allíkavæl :oops:
daniella

GoymSkrivað hevur AA » 21 jul 2010, 01:11

Nei har vóru eingir feilir - drag nú ikki í land aftur
...tað er tað vakrasta andlitið, sum er til, og tað ræðuligasta, lívsgrundvøllur tess er endaleys líðing, sum í ólekjandi ørskapi ýlir eftir einum øðrum heimi.
- Laxness

You do not believe, therefore you cannot see.
- Arthur Machen
AA

Skrásett/ur: 11 feb 2009, 04:25
Kyn: Maður

GoymSkrivað hevur daniella » 21 jul 2010, 01:37

AA segði :Nei har vóru eingir feilir - drag nú ikki í land aftur

Tað geri eg heldur ikki. Verið feitt við eitt sindur av stuðli, tó. Sum eg ikki eri bangin fyri at biða um. Come on!!! Er tað virkuliga so einkult, sum Smil sigur? Skal eg ganga sum ein smílandi idiot og takka Gudi allatíðina, tí eg eri so fantastiska heldig, at míni problemir eru ein flugulortur í mun til tey, hjá onkrum øðrum? Ella skal eg bíta lívið í lærið og turka flugulortarnar vekk frá mínum skøvutu brillugløsum?

Er tað ongin harúti, sum heldur at tað er total idioti at brúka lagnuna hjá einum gøtubarni sum argument fyri, at man bara skal vera glaður døgnið runt, tí man IKKI er gøtubarn? Smil tosar um fjallaklintran. Stóran matpakka. Veðr. Blá Gajol. Sleppa vekk frá sivilisatiónini! Well! Stórur matpakki, veðr, Blá Gajol - kosta pengar! Sleppa vekk frá sivilisatiónini krevur, at man býr í henni. Gøtubarnið kann ikki snakka um lívskvalitet, tí tað kempar fyri at yvirliva - hand to mouth - tíma til tíma! Viss Smil virkuliga heldur, at gott vín og gott selskap er lívskvalitetur, burdi hon skammast! Hon skuldi hugsað um gøtubarnið og sett prís upp á, at hon er á lívi. Og hildið TAÐ verið lívskvalitet.
daniella

GoymSkrivað hevur daniella » 21 jul 2010, 01:45

Men nei! Tí gøtubarnið smílist jú. Og flennir enntá inn í millum. Jamen, tað MÁ jú merkja, at lívið er gott! So skít verið við, um lítli Salim fær sítt næsta máltíð. Hann hevur massar av lívskvaliteti. Onki at brokka seg um. Stór troyst til Smil! Sum kann drekka seg skít í Gajol á Slættaratindi og eta sín feita matpakka, tá hon vaknar við timburmonnum dagin eftir. Hon hevur sítt upp á tað turra, tí hon er so forbiðið heldig at hava meir handa eina útfluktsdagin enn Salim nakrantíð fær!
daniella

GoymSkrivað hevur Smil » 21 jul 2010, 08:08

daniella segði :Men nei! Tí gøtubarnið smílist jú. Og flennir enntá inn í millum. Jamen, tað MÁ jú merkja, at lívið er gott! So skít verið við, um lítli Salim fær sítt næsta máltíð. Hann hevur massar av lívskvaliteti. Onki at brokka seg um. Stór troyst til Smil! Sum kann drekka seg skít í Gajol á Slættaratindi og eta sín feita matpakka, tá hon vaknar við timburmonnum dagin eftir. Hon hevur sítt upp á tað turra, tí hon er so forbiðið heldig at hava meir handa eina útfluktsdagin enn Salim nakrantíð fær!

Herregud. Dette har ingenting med det jeg sier å gjøre. Tvert imot. Viss det er noen som skiter i at andre ikke har det godt, er det vel nettopp de som er alt for opptatt med seg selv og sine egne problemer.

Det finnes faktisk en større verden der ute, like it or not. Og ja, vi som lever i denne del av verden har det langt bedre enn mange andre, som lever i krig og elendighet.

daniella segði :Tað geri eg heldur ikki. Verið feitt við eitt sindur av stuðli, tó. Sum eg ikki eri bangin fyri at biða um. Come on!!! Er tað virkuliga so einkult, sum Smil sigur? Skal eg ganga sum ein smílandi idiot og takka Gudi allatíðina, tí eg eri so fantastiska heldig, at míni problemir eru ein flugulortur í mun til tey, hjá onkrum øðrum? Ella skal eg bíta lívið í lærið og turka flugulortarnar vekk frá mínum skøvutu brillugløsum?

Igjen, så flytter du hele emnet over på deg selv, som om alt ene og alene handler om deg. Men nei, for min del så skal ikke du gjøre noe som helst. Jeg mener dog at mennesker flest har godt av en "reality check" innen vi klager over dårlig sykehusmat, slitne veier og andre trivielle problemer. Vi snakker om livskvalitet her, og jeg vil påstå at livskvalitet kommer i alle formater. Fra U-land til I-land.

Jeg tror at viss mennesker bruker andre som kanskje ikke har det så godt som vi, - men alikevell klager mindre og gjør mer - som forbilder, - så tror jeg det kan gi oss et positivt løft, framfor å fokusere på hva vi ikke klarer og ikke har.

senest i går så jeg to flotte spreke menn sykle tandemsykkel

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/blo ... /23748.jpg - det vil si en sykkel med to seter, hvorrav det selvfølgelig er en fører, og en som sitter bak og tråkker.

Fra avstand av så de begge spreke, flotte og sunne ut. Noen som tydelig tok vare på kroppen sin og var jevnlig aktiv.

Når de svingte inn foran oss, så vi at den bakerste av de to, hadde på seg en refleksvest. På den sto det: "Døvblind".

Tenk på det! At en som er døvblind syklet tandemsykkel ut i en traffikert gate. Jeg syntes bare det var så flott. Jeg får virkelig respekt av det. Og jeg ser for meg hvordan det må være, å sykle rundt, og kjenne vinden i ansiktet, og å ikke ha evnen til å se veien du sykler, eller høre lydene rundt deg. Jeg synes ikke synd på denne døvblinde, (fordi jeg tviler på han ønsker min medlidenhet) men jeg blir full av beundring og respekt, fordi jeg synes det er så forbanna tøfft! :)

daniella segði :Tú skrivar um fólk sum grenja! Hvussu skal eg annað enn føla meg álopna? Tú pakkar tað inn í, at "tú roynir at diskutera tema." Men tú ert sgu úti eftir MÆR sum persóni! You know it - og tey allarflestu, sum lesa herinni, know it.

Det var tydelig at det traff to close to home. Men jeg snakker faktisk generelt. Jeg ønsket å få fram at enkelte klarer (på tross av mange humper i veien) - å skape et godt liv for seg selv. Andre er slettes ikke intressert engang. De vil faktisk heller bare klage, - og helst skylde på alle andre. Dette gjelder såvel fattig som rik.

daniella segði :Og hvat so um man grenjar onkuntíð? Tú gert tað garanterað eisini! Ongin kann vera so heilagur, sum tú letst at vera. Um tú fortelur mær, at tú aldri grenjar, aldri tekur synd í tær sjálvari, aldri ynskir at hava eitt sindur fleiri pengar millum hendurnar, aldri blívur frustrerað yvir mammu-rolluna, aldri ert ónøgd, jaloux, forbannað yvir okkurt í tínum lívi, sum ikki gongur sum tú vilt, so antin: a) lýgur tú (fyri mær og tínum umgevilsum og ikki minst tær sjálvari), b) ert tú ein totalt lalleglað personasja, sum ikki kennir munin millum shit og kanel og hevur ongar variasjónir í kenslum, c) ert í onkrari sekt, har tú er heilavaskað (mítt skot er Jehova) ella d) elskar tú at bjarga allari verðini, men gloymir at bjarga tær sjálvari!

Nei faktisk prøver jeg å dempe det å "grenja". Fordi jeg vet at folk flest synes det er slitsom å høre på, og ja, det kan ikke brukes til svært mye, enn at det skaper negativt fokus. Det er ikke ensbetydende med at jeg aldri "grenjar", men jeg prøver å være bevisst å ikke gjøre det for ofte. Nei, jeg har aldri vært missunnelig på mennesker med massevis av penger. Den type liv har aldri appelert til meg. Jeg eier en sliten gammel telefon, en pc som er totalt ødelagt, men faktisk har vi flatskjerm da, den er hele 32 tommer, eller var det 28..? . Og som jeg skriver i et annet innlegg, tror jeg at slike materielle ting blir mer til hinder i veien, enn fordel. Jeg tror folk som er nærmest "for" rike lever i en annen verden enn du og jeg. En prestige verden hvor alt skal være perfekt, alle skal ha det flotteste av det flotte, - og fallhøyden blir så ufattelig stor..

Så langt har jeg aldri blitt frustrert over mamma rollen. Nå skal du huske at hun er svært liten enda, så jeg får unnskylde meg med at jeg sikkert vil bli frustrert over mamma rollen når hun blir litt større, og krever litt mer.

Jeg kan ofte være missfornøyd, f.eks viss jeg ikke gjør en stykke oppgave godt nok, eller ikke har bra nok tid til ting, eller ikke får gjort alle de ting jeg vil gjøre iløpet av en dag, eller viss jeg prøver å få fram et budskap inne på kjak.org som blir missforstått eller forvridd til noe helt annet enn det jeg sier.

Men jeg mener ikke at det gir meg dårligere livskvalitet fordet. På samme måte som jeg erkjenner at jeg helt sikkert kommer til å bli frustrert over mamma rollen (når hun blir eldre, og mer krevende) - så mener jeg heller ikke det gir meg dårligere livskvalitet. Tvert imot, viss mamma-rollen hadde vært å seile igjennom tilværelsen hadde det vært noe riv ruskende galt. At man møter motstand er ikke automatisk et tegn på dårligere livskvalitet. Det er en del av livet. Det handler om å møte disse utfordringene, takle dem, og vokse av dem. Lære av dem. Det er nettopp det som er livskvaltiet for meg..( Som jeg skriver i innlegget mitt )

daniella segði :Tú ert dulnevnd! Eg eri ikki! Og eg eri ikki feik - eg tori at leggja kortini á borðið, deila mínar erfaringar, fortelja um meg sjálva - no matter the consequenses. Tú situr handan ein muppet-figur og deilir lúsingar út til fólk, sum ikki er totalt forblindaði av og gleði yvir, at tey ikki eru gøtubørn í Bombay. Show some guts, woman!

Jeg visste ikke at du ikke hadde dulnevnd. Jeg aner faktisk ikke hvem du er overhodet, og visste heller ikke at du har gått ut med din virkelige identitet. Forøvrig har jeg fortalt så mange detaljer om megselv (jeg er kvinne, nybakt mor og skriver norsk) - at absolutt alle som kjenner meg i virkeligheten på Færøyene vet utmerket godt hvem "Smil" er ;) Jeg føler derfor ikke at jeg har noe dulnevnd, annet enn ovenfor dem som allerede ikke kjenner meg i virkeligheten. Og da er det jo irrellevant hvem jeg er, ettersom de ikke kjenner meg i virkeligheten alikevell.

Jeg mener at det handler mye om hvordan man møter sine utfordringer, fordi alle har vi dem. Er det ikke økonomiske, kan det være noe annet.

Spørsmålet er ikke nødvendigvis hvilke utfordringer/problemer man har i sitt liv, men hvordan man takler dem.
Smil

GoymSkrivað hevur daniella » 29 jul 2010, 14:45

Smil segði :
daniella segði :Men nei! Tí gøtubarnið smílist jú. Og flennir enntá inn í millum. Jamen, tað MÁ jú merkja, at lívið er gott! So skít verið við, um lítli Salim fær sítt næsta máltíð. Hann hevur massar av lívskvaliteti. Onki at brokka seg um. Stór troyst til Smil! Sum kann drekka seg skít í Gajol á Slættaratindi og eta sín feita matpakka, tá hon vaknar við timburmonnum dagin eftir. Hon hevur sítt upp á tað turra, tí hon er so forbiðið heldig at hava meir handa eina útfluktsdagin enn Salim nakrantíð fær!

Herregud. Dette har ingenting med det jeg sier å gjøre. Tvert imot. Viss det er noen som skiter i at andre ikke har det godt, er det vel nettopp de som er alt for opptatt med seg selv og sine egne problemer.

Det finnes faktisk en større verden der ute, like it or not. Og ja, vi som lever i denne del av verden har det langt bedre enn mange andre, som lever i krig og elendighet.

Herregyyyyd! Jú!!!! Tað hevur NETTUP við hatta at gera. Tað, sum tú ikki fatar, Smil, er, at tað kann vera pissihamrandi líkamikið, hvussu ræðuliga elendigt fólk, sum IKKI búgva her, hava tað. Ella hvussu ræðuligt grannin hevur tað - fyri so vítt! Tíni egnu, persónligu problemir minka fanin ikki av, at onkur doyr í hungri, hvørja ferð tú andar inn. Viss tú skuldi brúkt títt lív upp á at prísa lagnuni/harranum/tínum egnu valum fyri, at tú ert so væl fyri. Jamen, Herregyyyyyd. So hevði tú ikki havt tíð til at havt tað ringt.
Viss tú hinvegin skuldi brúkt lívið hjá tær til at verið eyðmjúk, takksom, lukkulig um, at tú ikki hevur tað so. Jamen, Herregyyyyyd! So hevði tú heldur ikki havt tíð ella pláss fyri at havt tað ringt.

Í báðum omanfyrinevndu dømum, brúkar tú eina rúgvu av orku og tíð upp á at dyrka teg sjálva - í og við at tú samanlíknar teg og títt lív og tíni val og tína lagnu við tey, sum ikki hava somu møguleikar sum tú.

Well! Eg ani onki um teg - tí tú fortelur onki, gevur onki av tær sjálvari í hesum og risikerar tí onki. Men gev mær í tað minsta hetta: Tú fortelur mær ferð eftir ferð, hvussu lítla orku, tú hevur brúkt upp á at misunna øðrum nakað. Hvussu nemt alt bara gongur upp í eina hægri eind, viss man kennir eitt orðatak ella tvey.
Tú hevur tað týðiligvís nemmari enn eg. Men tað skal eg ikki misunna tær. Nei! Eg skal bara vera eyðmjúk og glað fyri, at eg ikki eri gøtubarn í India.

Heilt erligt!!! Jamen also.... Eg skilji simpulthen ikki, at tú ikki sært, hvussu ræðuliga naiv, tú ljóðar?

Kann gott vera, at mín (invliderandi) ringa sjón er vatn aftur í móti krígnum í Irak. Men mín (invaliderandi) ringa sjón er ikki vatn aftur í móti øllum tí, eg skal vera før fyri at síggja ígjøgnum ein dag. (Og JA! Eg brúki meg sjálva sum dømi. Tú blívur við at siga, at tú tosar generelt. Jamen. Tað geri eg eisini!)

Tað kundi eisini verið okkurt við tær... Kanska tú líðir av migrenu? Gikt? Panikk-angist? Whatever. Er tað eitt problem, sum onki hevur at siga fyri tín lívskvalitet, tí onkur annar hevur tað verri?

Herregyyyyyd. Máti skal vera við perspektivi!
daniella

GoymSkrivað hevur Smil » 30 jul 2010, 18:24

Hei igjen Daniella. Vi blir ved i å mæle i det samme over og over igjen.

Kort oppsumert; Noen ser muligheter, hvor andre ser begrensninger. noen ser glasset som halvfullt, andre som halvtomt. Personlig tror jeg det er den som tenker positivt som faktisk oppnår noe i sitt liv. Jeg tviler på at store mennesker (Ghandi, Mandela, M.King osv) - så begrensningene. jeg tror de så mulighetene. Jeg tror en slik positiv innstilling gjør at man kommer frammover i livet, og kan gi noe til andre. (fordi man har overskudd til det) - om det gjør meg til naiv, - jammen, so be it ;)

Det at jeg ser perspektivet i ting (gjennom å vite at andre ikke har det likesågodt som meg/min familie) - gjør også at vi er faddere til flere barn i u-land. Vi har også kontaktet et barnehjem her hvor vi bor, og skrevet oss opp på en liste over mulige besøkshjem (dvs, vi vil åpne vår dør gjevnlig for barn som ikke har det så godt, i vårt lokale nabolag) Jeg vet at vi er heldige, i forhold til dem. Jeg vet derfor at vi kan bidra med noe. Jeg kjenner mennesker som fortjener mer enn meg/oss, men ikke ønsker å være faddere, fordi de mener selv de ikke har råd til det.. :? Det handler altså om å se ting i perspektiv..

Dette er min måte å tenke på. Det er min livsfilosofi (ergo mitt sitat, paradise is a state of mind) Ja, selvfølgelig, har jeg som du, mine utfordringer og dilemmaer (det skriver jeg også) men jeg mener ikke nødvendigvis de senker min livskvalitet. Tvert imot, så tror jeg de styrker den. Jeg mener derfor jeg er såpass heldig i forhold til andre, at det er min plikt å bidra videre med noe i denne verden (i et eller annet format)
Smil

GoymSkrivað hevur daniella » 31 jul 2010, 09:26

Det at jeg ser perspektivet i ting (gjennom å vite at andre ikke har det likesågodt som meg/min familie) - gjør også at vi er faddere til flere barn i u-land
.

Dugi ikki at síggja, at tad skal gera teg til ein positivari persón enn meg og so nógv onnur. Eg havi verid (og eri) limur í Amnesty í tvær dekadur og skrivad hundradvís av brøvum til ymsar presidentar runt umkring í verdini um tortur, órættvísi, manglandi respekt og gódsku fyri menniskjalívi. Eg gevi altíd ein mynt til heimleys, bumsar, gøtumusikantar und so weiter. Eg hvørki tolereri ella mangli empati fyri teimum minni bemidladu í verdini ella nærumhvørvinum. Og eg geri tad pinkulítla, eg kann, at studla og hjálpa. Eg havi massar av perspektivi í so máta.

Men!!!!!!!!! Eg havi avbjódingar og trupullleikar í mínum persónliga lívi, sum onkuntíd og ofta gera tad ringt hjá mær at liva kvalitativt! Hóast nær familja trívist illa - hóast Ghandi var fittur - hóast Saddam var eitt reyvarhol; so er tad stadigvekk ringt hjá mær at fáa lívid at hanga saman. Ikki vegna manglandi perspektiv - tí perspektiv er sgu ikki loysnin upp á vegin fram. Sjálvandi kann tad gera, at eg eri takksom, at eg ikki havi tad sum eitt eventuelt gøtubarn - ein eventuellur massamordari - eitt eventuelt fucked up pedofilt reyvarhol. Men for fanin, Smil! Tad eru mínar avbjódingar í mínum lívi saman vid mínum nærumhvørvi, sum fylla hvønn einasta dag! Júst sum tad er tad fyri teg, Ghandi, Saddam, løgmann, langommu, læraran, vaskikonuna osv osv. Alt perspektiv í verdini kann ikki fjerna tey fyri hondini liggjandi problemini, individid hevur. Tad einasta, perspektiv kann gera, er at seta tey í perspektiv. Og so kann man siga: Gott, eg ikki eri tortur-offur. Øv, at eg ikki eri millioner. Super, at eg dugi at svimja. Deiligt, eg havi pena húd.
Men onki av tí ger, at eg havi betri rád til nýggjar brillur. Ella at depressiónirnar stedga.
Eg taki ikki synd í mær sjálvari upp á nakran sum helst máta. Men eg kasti ljós á, at eg ikki megni lívid líka væl sum tey "normalu". Eg føli ofta, at lívid er heilt forbannad hart og kalt og einsamt. Og ofta, at tad er fantastiska deiligt og vakurt og takknemmiligt at vera á lívi. Og líka mikid, hvat eg føli í einari givnari situatión, so er tad í mun til eina adra situatión.

Og tad er tad, eg haldi, tú dugir ótrúliga illa at fyrihalda teg til.

Eg kann halda, at tad er eitt minimalt problem hjá einari Hollywood-millionøsu, at hon hevur eina rukku í pannuni. Men fyri hana er tad sgu ikki eitt minni problem fyri tad um eg samstundis havi sjálvmordstankar ella fái bod um, at mín besta vinkona er deyd ella at eg blívi pávegin vid einum psykopati ella ella ella. Hennara rukka er í pannuni - og hon vil ikki hava hana. Og rukkan í pannuni kann oydileggja hennara lív, sjálvt um eg haldi tad vera láturligt ar fokusera so nógv upp á tad. Kanska er tad akkurát líka synd í henni sum tad er í onkrum, sum hevur onnur problemir enn hon. Kanska er tad minni synd í henni enn onkrum, sum hevur sama problem sum hon. I don't know! Men hvør einkultur persónur hevur sítt at strídast vid. Og onki minkar ella bólgnar av situatiónunum hjá ødrum.
Fyri tad haldi eg ikki, at tad er RÆTT at vera jaloux. Ikki RÆTT at vera kedd um, at eg ikki havi rád til nýggjar brillur.(Eisini í tí stóra perspektivinum.) Men eg ERI fanin kedd um, at sumt ikki ber til hjá mær, sum kundi batna um mína stødu. Eg ERI kedd av, at eg havi avbjódingar, sum eg ikki dugi ella kann takla. Og tad haldi eg ikki, eg skal lastast fyri.
daniella

GoymSkrivað hevur daniella » 31 jul 2010, 11:20

Lívskvalitetur er at hava humor! Og sjálvironi! Og tú, Smil, hevur hvørgi! Eg eri so at siga tann einasti kjakarin herinni, sum ønir tær aftur. Think about that for a while.

Eg toli ikki wanna-be hippiar! Sjálvt Ghandi (sum var so fittur og mildur) hevur havt ringt vid at konsentrera seg um verdinssituatiónina, tá hann fekk støv í eygad ella vildi illa pissa.
daniella

AfturFram

Aftur til Lívsstílur, heilsa og kynslív

Vitjandi og virknir kjakarar

Kjakarar til staðar her: No registered users