úr: Hvussu kann man stilla upp? (Pol og samf)

Re: úr: Hvussu kann man stilla upp? (Pol og samf)

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 12 okt 2010, 17:41

Sikken noget sludder og vrøvl. Det må være noget du selv har fundet på i fuldskab. Intet levende væsen har en forloren broder. Du er ude at skide rent åndeligt AA. Jeg tror at dit underordnede mantra er pubertetsliderligheder som er dyppet ned i meningsfjentlige fjollerier. Det er så sørgeligt at folk ikke har større ambitioner end dem du har. Og det er ensomt at være mig, som den eneste diskursskaber her på klipperne. Det er ikke uden grund, at jeg er Føroyars eneste outsider.
Bolle Dick

Skrásett/ur: 18 sep 2010, 10:28
Kyn: Dult

GoymSkrivað hevur AA » 12 okt 2010, 19:46

.
Last edited by AA on 06 jul 2016, 22:07, edited 1 time in total.
AA

Skrásett/ur: 11 feb 2009, 04:25
Kyn: Maður

GoymSkrivað hevur Smil » 13 okt 2010, 19:21

Er det tilfeldig at "bolle dick" rimer på Ole wich?
If you are distressed by anything external, the pain is not due to the thing itself, but to your estimate of it; and this you have the power to revoke at any moment.
Marcus Aurelius
Smil

Skrásett/ur: 13 sep 2009, 22:00
Kyn: Kvinna

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 13 okt 2010, 21:48

AA segði :Eg haldi harubróðir er eitt frálíkt og poetiskt orð. Ílatingarevni kundu itið smakkibróðir, har "-bróðir" er okkurt, sum líkist - ein eftirgerð av onkrum. Myndamálið er eitt sindur frá svøvninum sum "deyðans bróðir"

Nej det kan du ikke mene AA. Det er et meget usmageligt ord. Jeg kan godt lide "deyðans bróðir" om søvnen, for det handler mere om en tilstand og ikke om en madret. I etniske færinger er i det hele alt for usmagelige og uden stil. Det gælder ikke bare den sproglige usmagelighed. Mad kan ikke I finde ud af at lave. Og I har slet ingen tøjstil. Mændene er dog de værste. Går i krøllede blå jeans med hængerøv og billige, flerfarvede vindjakker som er købt i Keypsamtøkan sammen med bakken med leverpostej. Og I kan slet ikke tage det, hvis der pludselig dukker en op, som har stil. Det lægger jeg mærke til, når jeg tropper op til fernisering i en af mine fine hawaiiskjorter. Så hviskes og tiskes der. Og peges bag ryggen. I er bare så provinsielle og hjernedøde og feje. I tør ikke at udfordre jer selv, eller gøre noget ud af jer selv og bare prøve på at blive bedre. Det er sørgeligt, men sandt.
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur AA » 14 okt 2010, 23:24

.
Last edited by AA on 06 jul 2016, 22:07, edited 1 time in total.
AA

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 15 okt 2010, 09:46

Du er kvik AA, du opdagede at den med hawaiiskjorten var en lille fælde jeg lagde ud. Men alligevel, så er en hawaiiskjorte i Føroyar høj stil i forhold til alle de usmagelige discountskjorter af polyester færøske mænd tager på deres flommefede legemer. Færøske mænd har heller ingen hårstil. De ser ud som om de er blevet klippet af en fårehyrde. Og de er misundelige på mig, fordi jeg har en meget egenartet frisure og så prøver de på at håne mig, men det lykkes ikke fordi jeg kan godt se at de ser slemmere ud end mig.
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur AA » 15 okt 2010, 15:46

.
Last edited by AA on 06 jul 2016, 22:08, edited 1 time in total.
AA

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 15 okt 2010, 17:26

Jeg bor da i Havn. Tror du virkelig at jeg ville trives ude på bygd? Jeg har det mærkeligt med bygdemænd, jeg synes at de lugter af fåreost, selv om jeg godt ved, at de ikke spiser fåreost. Det er et mærkeligt paradoks altså. Jeg holder meget af fåreost, som jeg engang imellem køber i Miklagarður, men jeg bryder mig ikke om lugten af folk der lugter af fåreost, netop fordi, at de ikke har spist fåreost. Forstår du, hvad jeg mener AA? Det har altid undret mig, at man aldrig har lavet fåreost i Føroyar. Her er trods alt 70.000 får og fåreost ville være en rentabel eksportvare. De dovne færøske bønder ville også have godt af at få lidt frisk luft og gå ud i udmarken og malke hunfårene. Turisterne ville også elske at komme til Føroyar og få noget frisk fåreost.
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 18 okt 2010, 19:59

Jeg har nu faktisk selv tænkt mig at tage initiativ til at man begynder at lave færøsk fåreost. jeg vil altså ikke lave den selv, men jeg har tænkt mig at kontakte Íverksetarhúsið i Klaksvík og få dem til at sætte initiativet igang. Der er tonsvis af mælk i alle de tusindvis af færøske hunfår der vandrer omkring i bjergene, og det er en skandale, at mælken ikke bliver udnyttet. Jeg er sikker på at Rani Nolsøe har forståelse for projektet og vil sætte en kampagne igang. Jeg har ladet mig fortalt, at Rani havde et stykke fransk fåreost med op til toppen af Mont Blanc. Det er meget almindeligt at bjergbestigere spiser fåreost, når de er kommet op i højden. Fåreost har noget i sig som gør at man trækker vejret bedre oppe i den tynde luft. Jeg er meget spændt på projektet og vil foreslå at jeg designer en forpakning til osten. Jeg håber også at de færøske bønder er med på idéen
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 23 okt 2010, 12:04

Efter at jeg skrev om fåreosteidérne er jeg kun blevet mødt med tavshed. Íverksetarahúsið gider heller ikke svare mig. Måske er de på en forlænget efterårsferie til Mount Everests top. Eller er der virkelig nogen anden som har fået samme idé? Og så kommer jeg i tanker om, at vores alle sammens statminister Lars Løkke Rasmussen har købt jord við Gjógv. Han gør det næppe bare for at få lidt skærpekød og blodpølse. Jeg tror at han vil i gang med fåreosteproduktion. Jeg har forhørt mig og fået at vide, at Lars Løkke holder meget af fåreost. Fåreost er nok også den eneste ost der egner sig til fadbamser som er Løkkes favoritdrik. Du behøver ikke at drikke rødvin til fåreost, men den egner sig også til rødvin. Så nu kan vi engang i fremtiden regne med at få fåreost fra Gjógv.
Og mon ikke den kommer at hedde Ambadal? Ambadal lyder flot ved siden af Manchego, Etorki, Zamorano og hvad de kendte fåreoste ellers hedder. Men er det ikke bare typiskt føroyskt at der skal en etnisk dansker til for at finde på en bæredygtig exportvare i Føroyar?
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur Bobby Stranding » 05 jun 2011, 17:21

Hettað tú skrivar er ikki særligað eklatant. Túð ert barað údi uppáð at spillað okkun førðingar út. Hattað tú skrivar um segðaást og Lars Løkke er ta reinað vrevl. Eg hoyrdið níttárstæluna hjá honum og hann seyði onkið um at hann fór at gerðað segðaást. Og filmurin sum var vístur í fjærnsíninum æv konunið hjá honum vístið, at hansarað lívrattur er frigadellur úr svínað og oksakjødi. Hann seyði ikki eitt or um segðaást og æt hann heyði keybt jøðr við Gjógv. Forstandið ikkið hvæt tú gert í Førðoyum tá tú ikki kann siða naka gott um landi og teyð sum búgvað her. Eg haldið tú skuldið skammað teg og færi til ein spykolog.
Bobby Stranding

Skrásett/ur: 26 okt 2010, 18:53

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 05 jun 2011, 19:33

Jamen dog, er det ikki nobelpriskandidaten i stavefejl der er poppet op fra sin vintersøvn. Det var sandelig en overraskelse. Og jeg er næsten ked af, at du anklager mig for kun at rakke etniske færinger ned. Det er ikke rigtigt. Jeg har altid lagt op til en konstruktiv debat, netop for at få etniske færinger at vågne op og tænke på andet end torsk og makrel. Og jeg synes også at du undervurderer vores statsminister. Han er da ikke så dum, at han går ud og fortæller, hvad han skal bestille, når han engang træder tilbage. Og at kødfrikadeller er hans livret behøver ikke at betyde, at han ikke er vild med fåreost! Men jeg ved med hundred procent sikkerhed, at det er hans plan, at drive fårelandbrug við Gjógv og være pionér på fåreostproduktionsområdet. Du skal også tænke på at Gjógv er et meget populært sted for turister. Ikke mindst turister som kan lide fåreost og som undrer sig over at denne ressource ikke bliver udnyttet på øerne. Når jeg har talt med folk om færøsk fåreost, påstår mange at de færøske får er for små og ditto deres patter, og at færinger har alt for store hænder at malke fårene. Det er selvfølgelig noget sludder. Helt op til middelalderen malkede man fårene og lavede blandt andet os af den. Det kan man læse om i Mondul som desværre ikke bliver udgivet mere. Færøske får har ikke mindre patter i dag end de havde i middelalderen, tværtimod.
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur AA » 09 jun 2011, 21:27

.
Last edited by AA on 06 jul 2016, 22:08, edited 1 time in total.
AA

GoymSkrivað hevur Bolle Dick » 10 jun 2011, 06:08

AA segði :Hvat heldur Bolledick um tann serføroyska tiltaluformin "núú" ?

Om det kan jeg fortælle skoleeleven AA , at det har jeg for engang skyld ingen mening om. Jeg tænker mest på fåreost for tiden. Løkke er på øerne, har lige været ude i Myggenæs for at undersøge fåreosteforholdene derude. Det blir spændende at høre, hvad han har fået ud af det. Måske får han lokket nogle får ud af Kaj Leo.
Bolle Dick

GoymSkrivað hevur Bobby Stranding » 18 jun 2011, 16:37

Eg leggið onkið íð ta, at eg siði ta, tú ert lengt úti Bolle Dick, eisinið núð túð ert færin at studerað sóvori ærkaist folkloristiskt fjæs summ Mondul. Helt æt túð vart meiri áhuðagur í mordernitetið enn kulturællari nostalgið sum nettop er ta stóra problæmi her áð landi. Hættað er ein atturhaldsinna normativ mjørrkatrúggv tú hevður grulva teð inn í. Einað nostalgiska huðmindar huðskóg sum tú ongantí finnur úr aftur. Tú dæmonisærar samstundis alt ta førist nationalað og so vilt túð samstundiss havað segðaást. Tú ert álvaratos ikki intællektuelt kapabel at setað hettað inn í ein rattan diskurss. Eg veit val at ta er ikki særligað flambøyant, menn eg skýtið á tað, táð eg siði at túð hevur hevur sjálvur nationaldanskar loppur sum tú otti at gjørt okkurt vig. Tú kundið roynt á abotekjinum. Ellað fari til djóralaknan. Og forrestin seyði Løkke onkið um segðaást táð hann varð her á rýkisfundið. Gett a leif maður!
Bobby Stranding

Skrásett/ur: 26 okt 2010, 18:53

AfturFram

Aftur til Strikað innlegg

Vitjandi og virknir kjakarar

Kjakarar til staðar her: No registered users